3.8 Ghjornu internaziunale di a donna

ghjornu di a donna

U ghjornu internaziunale di a donna hè una festa celebrata in parechji paesi di u mondu.In questu ghjornu, i rializazioni di e donne sò ricunnisciuti, indipendentemente da a so naziunalità, etnia, lingua, cultura, statutu ecunomicu è pusizione pulitica.Dapoi u so principiu, u ghjornu internaziunale di a donna hà apertu un novu mondu per e donne in i paesi sviluppati è in via di sviluppu.U crescente muvimentu internaziunale di e donne, rinfurzatu attraversu quattru cunferenze glubale di e Nazioni Unite nantu à e donne, è l'osservanza di u ghjornu Internaziunale di a Donna sò diventati un grido di manifestazione per i diritti di e donne è a participazione di e donne in l'affari pulitichi è ecunomichi.

A prima celebrazione di u ghjornu di a donna era u 28 di ferraghju di u 1909. Dopu à a creazione di u Cumitatu Naziunale di a Donna di u Partitu Sucialista d'America, hè statu decisu chì da u 1909, l'ultima dumenica di ferraghju di ogni annu serà designata cum'è "Giornata Naziunale di a Donna". ", chì hè aduprata apposta per urganizà urganisazioni à grande scala.manifestazioni è marche.U mutivu di stallà a dumenica hè di impedisce chì i travagliadori femini piglianu tempu per participà à l'attività, causendu carichi finanziari supplementari per elli.

L'origine è u significatu di u ghjornu di a donna l'8 di marzu
★L'origine di l'8 di marzu, u ghjornu di a donna ★
① L'8 di marzu di u 1909, i travagliadori in Chicago, Illinois, USA anu fattu una greva è una manifestazione enormosa per luttà per l'uguali diritti è a libertà è infine vincenu.
② In u 1911, e donne di parechji paesi anu tenutu a commemorazione di u ghjornu di a donna per a prima volta.Da tandu, l'attività per commemorare u "38" ghjornu di a donna sò gradualmente allargate à u mondu sanu.L'8 di marzu di u 1911 era u primu ghjornu internaziunale di a donna di u travagliu.
③ L'8 di marzu di u 1924, sottu à a dirigenza di He Xiangning, e donne di tutti i campi di a vita in Cina anu tenutu a prima manifestazione domestica per commemorare a Ghjurnata di a Donna "8 di marzu" in Guangzhou, è presentanu slogan cum'è "abulisce a poligamia è pruibisce. cuncubinatu”.
④ In dicembre di u 1949, u Cunsigliu di l'Affari di u Guvernu di u Guvernu Populare Centrale stipulava chì l'8 di marzu ogni annu era u ghjornu di a donna.In u 1977, l'Assemblea Generale di e Nazioni Unite hà designatu ufficialmente l'8 di marzu di ogni annu cum'è "Giornata di i Diritti di a Donna di e Nazioni Unite è u ghjornu internaziunale di a pace".
★U significatu di l'8 di marzu u ghjornu di a donna ★
U ghjornu internaziunale di a donna di u travagliu hè una tistimunianza di a creazione di a storia di e donne.A lotta di e donne per l'ugualità cù l'omi hè assai longa.Lisistrata di l'antica Grecia guidò a lotta di e donne per impedisce a guerra;duranti a Rivuluzione francese, e donne di Parigi cantavanu « libertà, ugualità, fraternità » è pigghianu in i carrughji di Versailles à luttà per u dirittu di votu.

 

 


Tempu di Postu: Mar-08-2022

Mandate u vostru messagiu à noi:

Scrivite u vostru missaghju quì è mandate à noi